Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.

3° Year  activated in the A.Y. 2014/2015

ModulesCreditsTAFSSD
7
A/B
MED/25 ,MED/45 ,M-PSI/01 ,SPS/07
Prova finale
7
E
-
activated in the A.Y. 2014/2015
ModulesCreditsTAFSSD
7
A/B
MED/25 ,MED/45 ,M-PSI/01 ,SPS/07
Prova finale
7
E
-

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S000096

Credits

2

Language

Italian

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

MED/45 - NURSING

Period

2°anno 1°semestre dal Oct 3, 2013 al Dec 20, 2013.

Location

VERONA

To show the organization of the course that includes this module, follow this link:  Course organization

Examination Methods

Esame scritto.
Saranno proposte domande aperte e domande chiuse (circa 9-10). Verrà dato un tempo di 45 minuti (circa)
L’esame prevede una conoscenza delle definizioni dei vari temi trattati, e la capacità di applicare tali conoscenze.
L’applicazione delle conoscenze prevede lo sviluppo delle seguenti abilità:
saper interpretare delle immagini (riconoscere le espressioni del viso, la postura, la prossemica)
saper analizzare le dinamiche di un colloquio e valutare criticamente i dialoghi riconducendo le osservazioni fatte ai principi della relazione assistenziale, alle tecniche, agli stili, aree dell’agenda ecc.
saper riconoscere le tecniche utilizzate in un dialogo
saper riconoscere gli stili utilizzati
saper riconoscere le aree dell’agenda del paziente esplorate e/o esposte
date delle situazioni saper formulare domande pertinenti
saper costruire delle risposte di riformulazione, ricapitolazione, commenti empatici, chiarificazione ecc.

Students with disabilities or specific learning disorders (SLD), who intend to request the adaptation of the exam, must follow the instructions given HERE