Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year activated in the A.Y. 2011/2012
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Professional Laboratories (2nd year)
3° Year activated in the A.Y. 2012/2013
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Professional Laboratories (3rd year)
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Professional Laboratories (2nd year)
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Professional Laboratories (3rd year)
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Health organizations and care processes - ORGANIZZAZIONE DEI PROCESSI ASSISTENZIALI (2012/2013)
Teaching code
4S000087
Teacher
Credits
1
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
MED/45 - NURSING
Period
Lezioni 3° anno I° sem. dal Oct 15, 2012 al Dec 14, 2012.
Location
TRENTO
Examination Methods
L’esame verterà su domande con risposta aperta breve , casi e situazioni relativi agli argomenti trattati
in aula e al materiale bibliografico di approfondimento suggerito durante le lezioni.
Per ogni argomento saranno segnalati durante le lezioni articoli specifici di approfondimento.
Testi consigliati:
Bibliografia di approfondimento:
1. Brugnolli A., Saiani L. Trattato di cure infermieristiche. Idelson Gnocchi, 2010
2. Baldissera A, Palese A, Saiani L. Il lavoro a turno negli ospedali: modelli organizzativi a confronto.
AIR 2001;20(4):220-29
3. Benaglio C, Piffer L, Sperotto S, Vezzoli M et al. Modelli innovativi della continuità
dell’assistenza: dalle consegne alla consegna al letto del malato. AIR 2006;25(2):105-108.
4. Benci L. Le professioni sanitarie non mediche. Mc Graw Hill, Milano 2006.
5. Bulfone G, Marinello S, Grubissa S. et al. Trasferire efficacemente informazioni e responsabilità
attraverso le consegne: revisione della letteratura. AIR 2012; 31:91-101.
6. Barelli P, Pallaoro G, Perli S et al. Modelli di organizzazione dell’assistenza: sono efficaci? AIR
2006; 25(1):35-41.
7. Casati M, Maricchio R. La documentazione infermieristica: riflessioni operative e giuridiche. I
quaderni dell’Infermiere 2009;24
8. Casati M. La documentazione infermieristica, Mc Graw Hill, Milano 2005
9. Colle F, Palese A, Brusaferro S. La continuità dell’assistenza su informazioni scritte e infermieri
dedicati: revisione della letteratura. AIR 2004; 23(3): 179-185
Teaching materials e documents
-
Diploma Supplement (pdf, it, 30 KB, 11/7/12)