Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.

3° Year  activated in the A.Y. 2013/2014

ModulesCreditsTAFSSD
4
B
IUS/07 ,MED/42 ,MED/43
8
A/B/C
MED/09 ,MED/34 ,MED/50 ,M-PSI/08
Attività seminariali (professioni sanitarie)
5
F
-
Prova finale
7
E
-
activated in the A.Y. 2013/2014
ModulesCreditsTAFSSD
4
B
IUS/07 ,MED/42 ,MED/43
8
A/B/C
MED/09 ,MED/34 ,MED/50 ,M-PSI/08
Attività seminariali (professioni sanitarie)
5
F
-
Prova finale
7
E
-

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S000105

Credits

1

Language

Italian

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

MED/50 - APPLIED MEDICAL TECHNOLOGY AND METHODOLOGY

Period

LEZIONI 2^ ANNO 1^ SEMESTRE dal Oct 3, 2012 al Dec 7, 2012.

Location

VERONA

Learning outcomes

Acquisizione delle competenze di valutazione e riabilitazione per la stesura di un bilancio logopedico e di un progetto riabilitativo rispetto a bambini con disturbi dell’apprendimento e disturbi del linguaggio.


Program

Saranno presentate le modalità di somministrazione e di correzione dei principali test di valutazione delle abilità linguistiche e delle abilità scolastiche di base. Sarà inoltre affrontata la parte relativa alla presa in carico, considerando non solo il progetto riabilitativo rivolto al soggetto, ma anche le relazioni di consulenza con altri agenti interessati nel processo (es. scuola -famiglia)

Examination Methods

Esame scritto

Students with disabilities or specific learning disorders (SLD), who intend to request the adaptation of the exam, must follow the instructions given HERE

Teaching materials e documents