Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year activated in the A.Y. 2012/2013
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
3° Year activated in the A.Y. 2013/2014
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Clinical and speech therapy in neurological rehabilitation - LOGOPEDIA DEI DISTURBI AFASICI E DISARTICI (2013/2014)
Teaching code
4S000191
Teacher
Credits
2
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
MED/50 - APPLIED MEDICAL TECHNOLOGY AND METHODOLOGY
Period
LOGO LEZIONI 3^ ANNO -1^ SEMESTRE dal Oct 3, 2013 al Nov 29, 2013.
Location
VERONA
Learning outcomes
Descrivere e classificare i principali quadri di afasia e disartria
Saper descrivere i vari approcci riabilitativi nel trattamento dell’afasia
Saper descrivere il processo di valutazione logopedica e il bilancio logopedico dei disturbi afasici e disartrici
Saper valutare la comunicazione per la definizione del programma riabilitativo
Conoscere il counselling indirizzato ai familiari dei pazienti con afasia e/o disartria
Program
La comunicazione: teorie e modelli
Il linguaggio: teorie e modelli
L’afasia e il paziente afasico secondo il paradigma bio-psico-sociale (I.C.F.)
Le principali sindromi afasiche e la classificazione delle disartrie; la prassi logopedica: dall’invio al colloquio di restituzione
La valutazione logopedica: l’osservazione, il colloquio, gli esami standardizzati: E.L.L.M., esame di MI 2°, A.A.T., B.A.D.A.
La valutazione bedside del soggetto disartrico
Appropriatezza del processo riabilitativo in relazione dell’I.C.F .e alla E.B.M .; verificabilità degli outcome.
Valutazione r riabilitazione delle funzioni linguistiche
Le terapie pragmatiche conversazionali
La riabilitazione della disartria acquisita
Il L.S.V.T.; la C.A.A.
Examination Methods
Esame Orale
Teaching materials e documents
-
Programma per esteso (msword, it, 98 KB, 11/20/13)