Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.

3° Year  activated in the A.Y. 2013/2014

ModulesCreditsTAFSSD
4
B
IUS/07 ,MED/42 ,MED/43
8
A/B/C
MED/09 ,MED/34 ,MED/50 ,M-PSI/08
Attività seminariali (professioni sanitarie)
5
F
-
Prova finale
7
E
-
activated in the A.Y. 2013/2014
ModulesCreditsTAFSSD
4
B
IUS/07 ,MED/42 ,MED/43
8
A/B/C
MED/09 ,MED/34 ,MED/50 ,M-PSI/08
Attività seminariali (professioni sanitarie)
5
F
-
Prova finale
7
E
-

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S000191

Credits

2

Language

Italian

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

MED/50 - APPLIED MEDICAL TECHNOLOGY AND METHODOLOGY

Period

LOGO LEZIONI 3^ ANNO -1^ SEMESTRE dal Oct 3, 2013 al Nov 29, 2013.

Location

VERONA

To show the organization of the course that includes this module, follow this link:  Course organization

Learning outcomes

Descrivere e classificare i principali quadri di afasia e disartria
Saper descrivere i vari approcci riabilitativi nel trattamento dell’afasia
Saper descrivere il processo di valutazione logopedica e il bilancio logopedico dei disturbi afasici e disartrici
Saper valutare la comunicazione per la definizione del programma riabilitativo
Conoscere il counselling indirizzato ai familiari dei pazienti con afasia e/o disartria

Program

La comunicazione: teorie e modelli
Il linguaggio: teorie e modelli
L’afasia e il paziente afasico secondo il paradigma bio-psico-sociale (I.C.F.)
Le principali sindromi afasiche e la classificazione delle disartrie; la prassi logopedica: dall’invio al colloquio di restituzione
La valutazione logopedica: l’osservazione, il colloquio, gli esami standardizzati: E.L.L.M., esame di MI 2°, A.A.T., B.A.D.A.
La valutazione bedside del soggetto disartrico
Appropriatezza del processo riabilitativo in relazione dell’I.C.F .e alla E.B.M .; verificabilità degli outcome.
Valutazione r riabilitazione delle funzioni linguistiche
Le terapie pragmatiche conversazionali
La riabilitazione della disartria acquisita
Il L.S.V.T.; la C.A.A.

Examination Methods

Esame Orale

Students with disabilities or specific learning disorders (SLD), who intend to request the adaptation of the exam, must follow the instructions given HERE

Teaching materials e documents