Formazione e ricerca

Attività Formative del Corso di Dottorato

How to use the APA publication manual

Crediti: 2

Lingua di erogazione: Italiano

Docente:  Daniela Raccanello

How to write an abstract

Crediti: 3

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Daniela Raccanello

Welcome to the desert of the real

Crediti: 2

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Gianluca Solla, Laura Anna Macor, Alessandro Stavru

Seeing the Literature through a PRISMA: the gold-standard for systematic and scoping reviews

Crediti: 1

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Michele Scandola

Using a PRISMA: practical exercises for a systematic review: from the pre-registration to the stars

Crediti: 1

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Michele Scandola

La systematic review di studi qualitativi

Crediti: 2

Lingua di erogazione: Italiano

Docente:  Paola Dusi

OPEN SCIENCE: THE MIGHTY STICK AGAINST "BAD" SCIENCE

Crediti: 2

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Michele Scandola

Introduzione alla Social Network Analysis

Crediti: 2

Lingua di erogazione: Italiano

Docente:  Luigi Tronca

Action research: theoretical framework and practical examples

Crediti: 1

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Anna Maria Meneghini

AI and research ethics

Crediti: 1

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Massimiliano Badino, Elisa Menardo

Archival research in Human Sciences

Crediti: 1

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Daria Lucia Gabusi

Benvenuti nel deserto del reale. Incontro introduttivo

Crediti: 0.5

Lingua di erogazione: Italiano.

Contro il determinismo genetico: informazione e computazione nel vivente e nella macchina

Crediti: 1

Lingua di erogazione: Italiano

Docente:  Rocco Gaudenzi

Culture e cure del benessere nelle politiche e nel servizio sociale

Crediti: 1.5

Lingua di erogazione: Italiano

Docente:  Sandro Stanzani

Devising a research project: interdisciplinary perspectives

Crediti: 6

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Marcella Milana, Giorgio Erle, Margherita Pasini

Ethnographic fieldwork and participant observation: an introduction

Crediti: 2

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Stefania Pontrandolfo

From research design to impact in a Marie-Curie Post-doc project

Crediti: 0.8

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Ivan Traina

How to write a project proposal

Crediti: 2

Lingua di erogazione: italiano

Docente:  Marinella Majorano, Marcella Milana

How to write a research article

Crediti: 4

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Marcella Milana, Elena Florit

Inhabiting the desert: desert methodologies

Crediti: 0.5

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Massimiliano Badino

Inhabiting the desert: writing in the desert

Crediti: 0.5

Lingua di erogazione: Italiano.

Docente:  Carlo Chiurco

INTERMEDIATE STATISTICS

Crediti: 2.5

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Margherita Brondino, Elisa Menardo

Mastering your path: Ph.D.’s career

Crediti: 1

Lingua di erogazione: English

Docente:  Andrea Ceschi

Progettazione, Costruzione e Diffusione di uno Studio Empirico Online attraverso la piattaforma QUALTRICS

Crediti: 1

Lingua di erogazione: Italiano

PROGETTAZIONE E CONDUZIONE DI FOCUS GROUP

Crediti: 1.5

Lingua di erogazione: Italiano

Docente:  Alessia Maria Aurora Bevilacqua

Psychological research methods: a multidisciplinary perspective

Crediti: 0.5

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Margherita Pasini

Qualitative data analysis

Crediti: 1

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Roberta Silva

Research design (between-subjects, within subjects and mixed designs)

Crediti: 1

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Elena Trifiletti

Research design (two/three-waves and longitudinal designs)

Crediti: 1

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Elena Florit

Research validity and methodological rigor: reviewers perspective

Crediti: 0.5

Lingua di erogazione: Italiano

Docente:  Riccardo Sartori

Surviving in the desert. How to find fundings to continue research after PhD: European calls

Crediti: 1

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Massimo Prearo

The challenge of measuring psychological constructs

Crediti: 0.5

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Riccardo Sartori

The development of research-based curricula addressed to people with intellectual disabilities

Crediti: 0.8

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Ivan Traina

Theoretical perspectives in sociology: The problem of common sense

Crediti: 1.5

Lingua di erogazione: Inglese

Docente:  Luca Mori

Unidimensional scaling methods

Crediti: 1

Lingua di erogazione: Italiano - Inglese

Docente:  Roberto Burro