Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
This information is intended exclusively for students already enrolled in this course.If you are a new student interested in enrolling, you can find information about the course of study on the course page:
Laurea magistrale in Servizio sociale in ambiti complessi - Enrollment from 2025/2026The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year activated in the A.Y. 2021/2022
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Sociology of Social Innovation - MULTICULTURALISMO E TEORIE DEL RICONOSCIMENTO (2020/2021)
Teaching code
4S007410
Credits
3
Coordinator
Not yet assigned
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
SPS/08 - SOCIOLOGY OF CULTURE AND COMMUNICATION
The teaching is organized as follows:
Lezione
Laboratorio
Bibliography
Activity | Author | Title | Publishing house | Year | ISBN | Notes |
---|---|---|---|---|---|---|
Lezione | Francesco Remotti | Contro l'identità | Laterza | 2001 | ||
Lezione | S. Sasken | Espulsioni | Il Mulino | 2015 | ||
Lezione | M. Nussbaum | L'approccio delle capacità | 2004 | |||
Lezione | Seyla Benhabib | La rivendicazione dell'identità culturale | Il Mulino | 2005 | ||
Lezione | S. Moller Okin | Le donne e la giustizia (Edizione 1999) | Dedalo | 1999 | ||
Lezione | Francesco Remotti | L'ossessione identitaria | Laterza | 2017 | ||
Lezione | Axell Honneth | Lotta per il riconoscimento. Proposte per un'etica del conflitto | Saggiatore | 2002 | ||
Lezione | Jurgen Habermas, Charles Taylor | Lotte per il riconoscimento | Feltrinelli | 2007 | ||
Lezione | Nancy Fraser, Axel Honneth | Redistribuzioneoi riconoscimento? | Meltemi | 2007 | ||
Lezione | Vincenzo Cesareo | Società multietniche e multiculturalismi | Vita e Pensiero | 2004 | ||
Laboratorio | Francesco Remotti | Contro l'identità | Laterza | 2007 | ||
Laboratorio | M. Nussbaum | L'approccio delle capacità | 2004 | |||
Laboratorio | Seyla Benhabib | La rivendicazione dell'identità culturale | Il Mulino | 2005 | ||
Laboratorio | Francesco Remotti | L'ossessione identitaria | Laterza | 2017 | ||
Laboratorio | Axell Honneth | Lotta per il riconoscimento. Proposte per un'etica del conflitto | Saggiatore | 2002 | ||
Laboratorio | Jurgen Habermas, Charles Taylor | Lotte per il riconoscimento | Feltrinelli | 2007 | ||
Laboratorio | Nancy Fraser, Axel Honneth | Redistribuzione o riconoscimento? | Meltemi | 2010 | ||
Laboratorio | Vincenzo Cesareo | Società multietniche e multiculturalismi | Vita e Pensiero | 2004 |