Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Academic calendar
The academic calendar shows the deadlines and scheduled events that are relevant to students, teaching and technical-administrative staff of the University. Public holidays and University closures are also indicated. The academic year normally begins on 1 October each year and ends on 30 September of the following year.
Course calendar
The Academic Calendar sets out the degree programme lecture and exam timetables, as well as the relevant university closure dates..
Period | From | To |
---|---|---|
primo semestre (lauree) | Sep 20, 2021 | Jan 14, 2022 |
secondo semestre (lauree) | Feb 21, 2022 | Jun 1, 2022 |
Session | From | To |
---|---|---|
sessione invernale | Jan 17, 2022 | Feb 18, 2022 |
sessione estiva | Jun 6, 2022 | Jul 15, 2022 |
sessione autunnale | Aug 22, 2022 | Sep 16, 2022 |
Session | From | To |
---|---|---|
sessione autunnale (validità a.a. 2020/2021) | Dec 6, 2021 | Dec 10, 2021 |
sessione invernale (validità a.a. 2020/2021) | Apr 6, 2022 | Apr 8, 2022 |
sessione estiva (validità a.a. 2021/2022) | Sep 5, 2022 | Sep 6, 2022 |
Exam calendar
Exam dates and rounds are managed by the relevant Economics Teaching and Student Services Unit.
To view all the exam sessions available, please use the Exam dashboard on ESSE3.
If you forgot your login details or have problems logging in, please contact the relevant IT HelpDesk, or check the login details recovery web page.
Academic staff
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University. Please select your Study Plan based on your enrolment year.
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year activated in the A.Y. 2022/2023
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
3° Year It will be activated in the A.Y. 2023/2024
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Type D and Type F activities
Nei piani didattici di ciascun Corso di studio è previsto l’obbligo di conseguire un certo numero di crediti formativi mediante attività a scelta (chiamate anche "di tipologia D e F").
Oltre che in insegnamenti previsti nei piani didattici di altri corsi di studio e in certificazioni linguistiche o informatiche secondo quanto specificato nei regolamenti di ciascun corso, tali attività possono consistere anche in iniziative extracurriculari di contenuto vario, quali ad esempio la partecipazione a un seminario o a un ciclo di seminari, la frequenza di laboratori didattici, lo svolgimento di project work, stage aggiuntivo, eccetera.
Come per ogni altra attività a scelta, è necessario che anche queste non costituiscano un duplicato di conoscenze e competenze già acquisite dallo studente.
Quelle elencate in questa pagina sono le iniziative extracurriculari che sono state approvate dal Consiglio della Scuola di Economia e Management e quindi consentono a chi vi partecipa l'acquisizione dei CFU specificati, alle condizioni riportate nelle pagine di dettaglio di ciascuna iniziativa.
Si ricorda in proposito che:
- tutte queste iniziative richiedono, per l'acquisizione dei relativi CFU, il superamento di una prova di verifica delle competenze acquisite, secondo le indicazioni contenute nella sezione "Modalità d'esame" della singola attività;
- lo studente è tenuto a inserire nel proprio piano degli studi l'attività prescelta e a iscriversi all'appello appositamente creato per la verbalizzazione, la cui data viene stabilita dal docente di riferimento e pubblicata nella sezione "Modalità d'esame" della singola attività.
COMPETENZE TRASVERSALI
Scopri i percorsi formativi promossi dal Teaching and learning centre dell'Ateneo, destinati agli studenti iscritti ai corsi di laurea, volti alla promozione delle competenze trasversali: https://talc.univr.it/it/competenze-trasversali
ATTENZIONE: Per essere ammessi a sostenere una qualsiasi attività didattica, inlcuse quelle a scelta, è necessario essere iscritti all'anno di corso in cui essa viene offerta. Si raccomanda, pertanto, ai laureandi delle sessioni di dicembre e aprile di NON svolgere attività extracurriculari del nuovo anno accademico, cui loro non risultano iscritti, essendo tali sessioni di laurea con validità riferita all'anno accademico precedente. Quindi, per attività svolte in un anno accademico cui non si è iscritti, non si potrà dar luogo a riconoscimento di CFU.
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | Marketing plan | D |
Virginia Vannucci
(Coordinatore)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | Internationalization and Sustainability. Friends or Enemies? | D |
Angelo Zago
(Coordinatore)
|
1° 2° | Internationalization and Sustainability. Friends or Enemies? | D |
Angelo Zago
(Coordinatore)
|
1° 2° | Internationalization and Sustainability. Friends or Enemies? | D |
Angelo Zago
(Coordinatore)
|
1° 2° | Data Science Laboratory with SAP | D |
Marco Minozzo
(Coordinatore)
|
1° 2° | Programming in Matlab | D |
Marco Minozzo
(Coordinatore)
|
1° 2° | Programming in SAS | D |
Marco Minozzo
(Coordinatore)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | What paradigms beyond the pandemic? Individual vs. Society, Private vs. Public | D |
Federico Brunetti
(Coordinatore)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | Economics, financial statement and control of Italian healthcare and social care organizations | D |
Paolo Roffia
(Coordinatore)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | AN INTRODUCTION TO LATEX TYPESETTING SYSTEM | D |
Alberto Peretti
(Coordinatore)
|
years | Modules | TAF | Teacher |
---|---|---|---|
1° 2° | English for Business and Economics - Bachelor's Degrees | D |
Marco Minozzo
(Coordinatore)
|
1° 2° | Data Analysis Laboratory with R (Verona) | D |
Marco Minozzo
(Coordinatore)
|
1° 2° | Data Visualization Laboratory | D |
Marco Minozzo
(Coordinatore)
|
1° 2° | Python Laboratory | D |
Marco Minozzo
(Coordinatore)
|
1° 2° | Advanced Excel Laboratory (Verona) | D |
Marco Minozzo
(Coordinatore)
|
1° 2° | Excel Laboratory (Verona) | D |
Marco Minozzo
(Coordinatore)
|
1° 2° | Samsung Innovation Camp | D |
Marco Minozzo
(Coordinatore)
|
Policy Design and Evaluation Laboratory (2023/2024)
Teaching code
4S008964
Academic staff
Coordinatore
Credits
6
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
SECS-P/02 - ECONOMIC POLICY
Period
Secondo semestre (lauree) dal Feb 26, 2024 al May 31, 2024.
Courses Single
Authorized
Learning objectives
The course completes the contents, both from a cultural and educational point of view, of the fundamental course of Political Economy that teaches the basic principles of welfare economics and market efficiency analysis from a social point of view. These notions are essential to understanding the impact of economic policies or shocks, such as the 2020 health emergency, on the well-being of citizens and firms’ efficiency, the supply of labor and the demand for consumer goods, and on the economy in general. The acquisition of basic knowledge concerns the typical tools of a laboratory devoted to the analysis of economic policies and to the economic interpretation of large economic data bases such as micro and macro-econometrics tools and mathematical programming tools for the analysis of social accounting matrices and simple equilibrium models connected to them. The skills that this approach based on the learning-by-doing principle (in this case by analysing data and economic policies related to real social problems) intends to develop concern the team work, considering that more students will work on the same or on more projects of interest, leadership (the project manager will be responsible for the quality of the result of the project itself), ability to solve problems also through co-creation processes of solutions based on the dialogue between the stakeholders of the project itself, and the ability to implement the same projects at and with companies or institutions that are stakeholders. These cognitive and non-cognitive skills, also of a transversal type such as communication skills within the group and skills in presenting results, autonomy of critical judgment and learning through practice, are fundamental for the cultural growth of the student and for his professional practice because the student will be able to take advantage of a set of analysis tools and interpretation of economic big data and models acquired in the laboratory that are supposed to be of great utility for the future profession.
Career prospects
Module/Programme news
News for students
There you will find information, resources and services useful during your time at the University (Student’s exam record, your study plan on ESSE3, Distance Learning courses, university email account, office forms, administrative procedures, etc.). You can log into MyUnivr with your GIA login details: only in this way will you be able to receive notification of all the notices from your teachers and your secretariat via email and soon also via the Univr app.