Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Academic calendar
The academic calendar shows the deadlines and scheduled events that are relevant to students, teaching and technical-administrative staff of the University. Public holidays and University closures are also indicated. The academic year normally begins on 1 October each year and ends on 30 September of the following year.
Course calendar
The Academic Calendar sets out the degree programme lecture and exam timetables, as well as the relevant university closure dates..
Period | From | To |
---|---|---|
TPALL 2° ANNO 1° Semestre | Oct 1, 2017 | Dec 20, 2017 |
TPALL 3° ANNO 1° Semestre | Oct 1, 2017 | Dec 20, 2017 |
TPALL 1° ANNO 1° Semestre | Oct 1, 2017 | Dec 20, 2017 |
TPALL 2° ANNO 2° Semestre | Feb 1, 2018 | May 31, 2018 |
TPALL 3° ANNO 2° Semestre | Feb 1, 2018 | May 30, 2018 |
TPALL 1° ANNO 2° Semestre | Feb 1, 2018 | May 31, 2018 |
Exam calendar
Exam dates and rounds are managed by the relevant Medicine Teaching and Student Services Unit.
To view all the exam sessions available, please use the Exam dashboard on ESSE3.
If you forgot your login details or have problems logging in, please contact the relevant IT HelpDesk, or check the login details recovery web page.
Academic staff
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year activated in the A.Y. 2018/2019
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
3° Year activated in the A.Y. 2019/2020
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Organizational systems for quality and prevention (2019/2020)
The teaching is organized as follows:
Bibliography
Author | Title | Publishing house | Year | ISBN | Notes |
---|---|---|---|---|---|
Docente del corso | Appunti delle lezioni. Normativa e riferimenti di volta in volta indicati durante le lezioni. Materiale messo a disposizione del docente. | ||||
Catino M. | Capire le organizzazioni | Il Mulino | 2012 | Capitoli 1,2,5 (paragrafi 1 e 5), 9 (escluso par.4) | |
Autori Vari | ISO 14001:2015 I Sistemi di Gestione Ambientale a un punto di svolta Le novità della norma e le linee guida per l’applicazione dei nuovi requisiti | Assolombarda | 2015 | Linee guida scaricabili al seguente indirizzo : https://www.assolombarda.it/servizi/ambiente/documenti/iso-14001-2015-i-sistemi-di-gestione-ambientale-ad-un-punto-di-svolta | |
Luca Pavletic | Le nuove norme sui Sistemi di Gestione per Qualità (UNI EN ISO 9001:2015) e Gestione Ambientale (UNI EN ISO 14001:2015): Approccio metodologico al cambiamento | Franco Angeli | 2017 | Il libro analizza, commenta e descrive i cambiamenti intervenuti con la recente pubblicazione delle due norme sui Sistemi di Gestione per la Qualità (UNI EN ISO 9001) e Ambientale (UNI EN ISO 14001). Propone una metodologia operativa volta ad aiutare il cambiamento e a modificare, ove necessario, la struttura del Sistema di Gestione in essere. NOTA DELL'EDITORE: la versione PDF di questo ebook è visualizzabile su Pc, Mac e tablet; tutte le altre versioni sono ottimizzate per la lettura su tablet. | |
F. Torre - R. Bertuol | La 231 nella sicurezza sul lavoro. La responsabilità amministrativa delle persone giuridiche. Casi pratici di infortuni | Il Sole 24 Ore | 2014 |
Career prospects
Module/Programme news
News for students
There you will find information, resources and services useful during your time at the University (Student’s exam record, your study plan on ESSE3, Distance Learning courses, university email account, office forms, administrative procedures, etc.). You can log into MyUnivr with your GIA login details: only in this way will you be able to receive notification of all the notices from your teachers and your secretariat via email and also via the Univr app.
Graduation
Documents
Title | Info File |
---|---|
TPALL_sessione laurea Aprile 2023_pubblicazione | pdf, it, 142 KB, 14/04/23 |
Gestione carriere
Orario Lezioni
Documents
Title | Info File |
---|---|
Calendario lezioni 1° anno 1° semestre a.a. 24-25_agg 10/10 | pdf, it, 526 KB, 10/10/24 |
Calendario lezioni 2° anno 1° semestre a.a. 24-25 | pdf, it, 674 KB, 02/10/24 |
Programmazione (teo_tir) CdS Tecniche della Prevenzione nell'Ambiente e nei Luoghi di Lavoro Trento a.a. 2024/2025 | pdf, it, 57 KB, 08/07/24 |
Servizi agli studenti - Polo Universitario Prof.ni Sanitarie - agg. sett 24 | pdf, it, 1454 KB, 27/09/24 |
Student login and resources
Modalità e sedi di frequenza
La frequenza è obbligatoria.
Maggiori dettagli in merito all'obbligo di frequenza vengono riportati nel Regolamento del corso di studio disponibile alla voce Regolamenti nel menu Il Corso. Anche se il regolamento non prevede un obbligo specifico, verifica le indicazioni previste dal singolo docente per ciascun insegnamento o per eventuali laboratori e/o tirocinio.
È consentita l'iscrizione a tempo parziale. Per saperne di più consulta la pagina Possibilità di iscrizione Part time.
La sede di svolgimento delle lezioni e degli esami è il polo professioni sanitarie di Trento.