Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
This information is intended exclusively for students already enrolled in this course.If you are a new student interested in enrolling, you can find information about the course of study on the course page:
Laurea in Lingue e culture per il turismo e il commercio internazionale - Enrollment from 2025/2026The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
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Prima lingua straniera anno 1
Seconda lingua straniera anno 1
Prima letteratura e cultura straniera anno 1
German literature and culture 1
Seconda letteratura e cultura straniera anno 1
German literature and culture 1
2° Year activated in the A.Y. 2015/2016
Modules | Credits | TAF | SSD |
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Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-russo
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-russo
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-inglese
English literature and culture 2
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-inglese
English literature and culture 2
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-tedesco
German literature and culture 2
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-tedesco
German literature and culture 2
Prima lingua straniera anno 2
Seconda lingua straniera anno 2
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-spagnolo
Spanish literature and culture 2
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-spagnolo
Spanish literature and culture 2
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-francese
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-francese
Geography of communication and international trade
3° Year activated in the A.Y. 2016/2017
Modules | Credits | TAF | SSD |
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Prima lingua straniera anno 3
Seconda lingua straniera anno 3
Principles of international marketing
Modules | Credits | TAF | SSD |
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Prima lingua straniera anno 1
Seconda lingua straniera anno 1
Prima letteratura e cultura straniera anno 1
German literature and culture 1
Seconda letteratura e cultura straniera anno 1
German literature and culture 1
Modules | Credits | TAF | SSD |
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Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-russo
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-russo
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-inglese
English literature and culture 2
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-inglese
English literature and culture 2
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-tedesco
German literature and culture 2
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-tedesco
German literature and culture 2
Prima lingua straniera anno 2
Seconda lingua straniera anno 2
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-spagnolo
Spanish literature and culture 2
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-spagnolo
Spanish literature and culture 2
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-francese
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-francese
Geography of communication and international trade
Modules | Credits | TAF | SSD |
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Prima lingua straniera anno 3
Seconda lingua straniera anno 3
Principles of international marketing
Modules | Credits | TAF | SSD |
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Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Principles of international marketing [Cognomi M-Z] (2016/2017)
Teaching code
4S02443
Credits
9
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
SECS-P/08 - MANAGEMENT
The teaching is organized as follows:
Parte 1
Parte 2
Learning outcomes
The course aims to provide students with principles of marketing, by paying specific attention to international marketing.
Program
MARKETING PROCESS
- Marketing and its evolution
- Marketing and international businesses
- Marketing planning
- Environment of marketing
- Marketing between ethics and CSR
Understanding consumers and markets in marketing perspective
- Consumer behavior
- Industrial markets and behavior's businesses
- Reserach of marketing
- Segmentation and positioning
- Global market
MEETING OPPORTUNITIES OF MARKETING
- Development of new products
- Services in terms of marketing
- Branding management
- Price
- Marketing channels
- Integrated communication
- Advertising and public relations
- Sales management
- Online marketing
Bibliography
Activity | Author | Title | Publishing house | Year | ISBN | Notes |
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Parte 1 | Studenti | Appunti delle lezioni | 2019 | Solo per studenti frequentanti | ||
Parte 1 | Brunetti Federico | Il turismo sulla via della qualità | Cedam | 1999 | 8813219423 | Solo per studenti frequentanti |
Parte 1 | Kerin R.A., Hartley S.W., Rudelius W. e Pellegrini L. | Marketing (Edizione 3) | McGraw-Hill | 2014 | 9788838668319 | Studenti frequentanti: capitoli 1, 3 (inclusa appendice A), 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (esclusa appendice B), 19, 20, 22 |
Parte 1 | Kerin R.A., Hartley S.W., Pellegrini L., Massara F. e Corsaro D. | Marketing (Edizione 4) | McGraw-Hill | 2020 | 9788838668319 | Studenti non frequentanti: capitoli 1, 3 (inclusa appendice A), 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (esclusa appendice B), 16, 19, 20, 21, 22 |
Parte 2 | Kerin R.A., Hartley S.W., Rudelius W. e Pellegrini L. | Marketing (Edizione 3) | McGraw-Hill | 2014 | 9788838668319 |
Examination Methods
Written and oral examination.