Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
This information is intended exclusively for students already enrolled in this course.If you are a new student interested in enrolling, you can find information about the course of study on the course page:
Laurea in Lingue e culture per il turismo e il commercio internazionale - Enrollment from 2025/2026The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno 1
Seconda lingua straniera anno 1
Prima letteratura e cultura straniera anno 1
German literature and culture 1
Seconda letteratura e cultura straniera anno 1
German literature and culture 1
2° Year activated in the A.Y. 2015/2016
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-russo
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-russo
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-inglese
English literature and culture 2
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-inglese
English literature and culture 2
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-tedesco
German literature and culture 2
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-tedesco
German literature and culture 2
Prima lingua straniera anno 2
Seconda lingua straniera anno 2
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-spagnolo
Spanish literature and culture 2
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-spagnolo
Spanish literature and culture 2
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-francese
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-francese
Geography of communication and international trade
3° Year activated in the A.Y. 2016/2017
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno 3
Seconda lingua straniera anno 3
Principles of international marketing
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno 1
Seconda lingua straniera anno 1
Prima letteratura e cultura straniera anno 1
German literature and culture 1
Seconda letteratura e cultura straniera anno 1
German literature and culture 1
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-russo
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-russo
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-inglese
English literature and culture 2
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-inglese
English literature and culture 2
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-tedesco
German literature and culture 2
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-tedesco
German literature and culture 2
Prima lingua straniera anno 2
Seconda lingua straniera anno 2
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-spagnolo
Spanish literature and culture 2
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-spagnolo
Spanish literature and culture 2
Prima letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-francese
Seconda letteratura e cultura straniera o materia d'area anno 2-francese
Geography of communication and international trade
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno 3
Seconda lingua straniera anno 3
Principles of international marketing
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Anglo-american literature and cultures - PARTE II (2015/2016)
Teaching code
4S002912
Teacher
Credits
3
Language
English
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
L-LIN/11 - ANGLO-AMERICAN LANGUAGES AND LITERATURES
Period
II semestre dal Feb 22, 2016 al May 31, 2016.
Learning outcomes
1. Henry James
2. Issues in African-American literature
3. Early works of Thomas Pynchon
Program
1.
*CAGLIERO, R. "Appunti per una lettura 'biografica' di 'The Jolly Corner' di Henry James", in "Iperstoria" 4 (autunno/ inverno 2014), http://www.iperstoria.it/joomla/images/PDF/Numero5/Saggi_monografica/cagliero_thejollycorner.pdf
OR
one essay of your choice on any aspect of "The Jolly Corner", taken from the JSTOR databank at www.univr.it> Biblioteca Frinzi>http://www.jstor.org/ If you are not familiar with retrieving texts from this databank, please check with a Librarian at the Frinzi Library
2.
*Hurston, Zora Neale, “Story in Harlem Slang” Testo originale e traduzione italiana in Z.N. Hurston, Tre quarti di dollaro dorati, Venezia, Marsilio 2006 (edizione bilingue) FRINZI oppure http://www.loa.org/images/pdf/Hurston_Harlem_Slang.pdf
*Du Vernay, A., Selma, 2015 FILM - Prepare an outline for your own analysis of the film
*King, M.L., “I Have a Dream”, “Love Your Enemies” in http://www.mlkonline.net/speeches.html
*Lee, S., Get on the Bus, 1996 FILM - Prepare an outline for your own analysis of the film
*Tarantino, Q., Django Unchained, 2012 FILM - Script http://www.alwaysontherun.net/script-djangounchained.pdf - Prepare an outline for your own analysis of the film
*Fehrle, J., "DJANGO UNCHAINED AND THE NEO-BLAXPLOITATION WESTERN" http://www.iperstoria.it/joomla/numeri/15-saggi/90-fehrle
--------------------------------
3.
Pynchon, Thomas. “A Journey into the Mind of Watts” https://www.nytimes.com/books/97/05/18/reviews/pynchon-watts.html
Pynchon, Thomas, “Entropy” in Slow Learner. Boston, Little (trad. It. in T. Pynchon, Un lento apprendistato. Roma, e/o 1988, a cura di R. Cagliero) FRINZI or http://www.novelas.rodriguezalvarez.com/pdfs/Pynchon,%20Thomas%20'Entropy'-Xx-En-Sp-Xx.pdf
Examination Methods
Oral exam
The final program is the same for both attending and not-attending students