Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

Study Plan

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.

CURRICULUM TIPO:
activated in the A.Y. 2014/2015
ModulesCreditsTAFSSD
6
B
IUS/17
6
C
IUS/12
9
B
SECS-P/02

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S00319

Credits

6

Language

Italian

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

IUS/12 - TAX LAW

Period

2° Periodo di lezioni - aprile/maggio 2015, 2° Periodo di lezioni - febbraio/marzo 2015

Learning outcomes

The main purpose of the course is for participants to gain a basic knowledge on major constitutional law principles related to the Italian taxation system, main taxes and income concepts.

Examination Methods

L’esame consta di una prova scritta, consistente in un test a risposta chiusa e multipla, il cui scopo è di valutare l’apprendimento dei concetti sviluppati nel corso; il test, valutato in trentesimi, è composto da 20 domande: per ogni risposta esatta viene attribuito un punto; per ogni errore viene sottratto ¼ di punto; per ogni risposta non data non viene attribuito alcun punto. L’esame dura 40 minuti e si considera superato se si ottengono almeno 18 trentesimi. Per conseguire la sufficienza (18/30) occorre totalizzare un punteggio minimo di 12/20; coloro che non conseguono la sufficienza ma rispondono esattamente ad almeno 10 domande devono sostenere l’esame orale al fine di conseguire la sufficienza. Resta salva la possibilità per lo Studente di sostenere la prova orale al fine di migliorare il voto complessivo e la facoltà per il Docente di disporre la prova orale al fine di perfezionare la valutazione.

Students with disabilities or specific learning disorders (SLD), who intend to request the adaptation of the exam, must follow the instructions given HERE

Teaching materials e documents