Studiare
In questa sezione è possibile reperire le informazioni riguardanti l'organizzazione pratica del corso, lo svolgimento delle attività didattiche, le opportunità formative e i contatti utili durante tutto il percorso di studi, fino al conseguimento del titolo finale.
Piano Didattico
Il piano didattico è l'elenco degli insegnamenti e delle altre attività formative che devono essere sostenute nel corso della propria carriera universitaria.
Selezionare il piano didattico in base all'anno accademico di iscrizione.
1° Anno
Insegnamenti | Crediti | TAF | SSD |
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Laboratori professionali (primo anno)
2° Anno Attivato nell'A.A. 2012/2013
Insegnamenti | Crediti | TAF | SSD |
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Laboratori professionali (secondo anno)
3° Anno Attivato nell'A.A. 2013/2014
Insegnamenti | Crediti | TAF | SSD |
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Laboratori professionali (terzo anno)
Insegnamenti | Crediti | TAF | SSD |
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Laboratori professionali (primo anno)
Insegnamenti | Crediti | TAF | SSD |
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Laboratori professionali (secondo anno)
Insegnamenti | Crediti | TAF | SSD |
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Laboratori professionali (terzo anno)
Legenda | Tipo Attività Formativa (TAF)
TAF (Tipologia Attività Formativa) Tutti gli insegnamenti e le attività sono classificate in diversi tipi di attività formativa, indicati da una lettera.
Inglese scientifico (2011/2012)
Codice insegnamento
4S01572
Docente
Coordinatore
Crediti
3
Lingua di erogazione
Italiano
Settore Scientifico Disciplinare (SSD)
L-LIN/12 - LINGUA E TRADUZIONE - LINGUA INGLESE
Periodo
LEZIONI 1° ANNO 1° S, LEZIONI 1° ANNO 2° S
Sede
LEGNAGO
Obiettivi formativi
Gli obiettivi principali del corso sono:
1. Sviluppo delle abilità dell’Inglese Generale e Scientifico incluse le interazioni orali, la creazione di dialoghi, la comprensione, la lettura e la scrittura;
2. Terminologia e lessico sanitario;
3. Interazione tra personale sanitario e paziente.
Programma
THE NURSE
Grammar: The infinitive, personal pronouns: subject, To be: simple present tense; Definite and indefinite articles; the plural; personal pronouns: object.
Vocabulary: The profession of nursing (the nurse’s instruments and job)
THE DOCTOR
Grammar: Adjectives, Demonstrative adjectives and pronouns, possessive adjectives and pronouns, simple present tense, adverbs of frequency.
Vocabulary: Major medical specialties, the doctor’s job, specialists, the doctor’s tools
THE HOSPITAL
Grammar: To have, prepositions of place, the possessive case
Vocabulary: Understanding the daily ward routine, hospitals, hospital divisions, the hospital staff, the hospital room, types of patients.
THE HUMAN BODY
Grammar: Verbs with two complements, the imperative, question words, modal verbs (can, may)
Vocabulary: External body parts, common disorders related to some external parts, some idioms related to the parts of the body, adjectives to describe physical appearance, clothes and personal items.
THE FIVE SENSES
Grammar: -ing form, present continuous tense, prepositions of time, modal verbs (could, might)
Vocabulary: Sight, hearing, touch, smell, taste; Common disorders of senses, Specialists.
BODY SYSTEMS
Grammar: Modal verbs (must, shall), reflexive pronouns, reciprocal pronouns, reflexive verbs, prepositions of movement
Vocabulary: The skeletal system and its related pathologies; The muscular systems and its related pathologies; The nervous system and its related pathologies; The cardiovascular system and its related pathologies; The respiratory and its related pathologies; The immune system and its related pathologies.
Modalità d'esame
Esame scritto + colloquio orale