Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year activated in the A.Y. 2017/2018
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
3° Year activated in the A.Y. 2018/2019
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Psychological and psychotherapeutical foundations for rehabilitation (2017/2018)
The teaching is organized as follows:
PSICODIAGNOSTICA
Credits
2
Period
TERP ROV 2^ ANNO - 1^ SEMESTRE
Location
ROVERETO
Academic staff
Noemi Mazzoni
Bibliography
Author | Title | Publishing house | Year | ISBN | Notes |
---|---|---|---|---|---|
a cura di G. M. Scafidi Fonti, S. La Grutta , E. Trombini | Elementi di psicodiagnostica. Aspetti teorici e tecnici della valutazione | Franco Angeli | 2016 | Testo di approfondimento facoltativo | |
a cura di Luciana Cursio | Guida pratica alla consultazione psicodiagnostica in età evolutiva. Nuove prassi cliniche e transculturali (Edizione 2) | Franco Angeli | 2013 | Testo di approfondimento facoltativo | |
Luigi Pedrabissi, Massimo Santinello | I test psicologici. Teorie e tecniche | Il Mulino | 1997 | ||
Franco Del Corno , Margherita Lang | La diagnosi testologica. Test neuropsicologici, test d'intelligenza, test di personalità, testing computerizzato (Edizione 5) | Franco Angeli | 2015 | 2a ristampa 2015, Approfondimento delle Sezioni I, II, III, VI | |
a cura di Sabrina Bonichini | La valutazione psicologica dello sviluppo | Carocci editore | 2017 | Capitoli: Introduzione, Capitolo 3: la valutazione dell'intelligenza, Capitolo 4: la valutazione neuropsicologica, Capitolo 8: la valutazione dell'attaccamento, Capitolo 9: la valutazione dell'adattamento | |
a cura di Riccardo Caporale , Leonardo Roberti | Percorsi di psicodiagnostica clinica integrata. Manuale pratico per psicologi | Franco Angeli | 2013 | Testo di approfondimento facoltativo | |
Laura Picone, Lina Pezzuti, Francesca Ribaudo | Teorie e tecniche dei tes.t Uso e interpretazione. | Carocci Editore | 2017 | 9788843085613 | |
M. Persiani-M. D'Onghia | Fondamenti di diritto della previdenza sociale (Edizione 2) | Giappichelli | 2018 | 9788892105232 | |
Linehan, M.M | DBT Skills Training Manuale e Schede e Fogli di Lavoro | Raffaello Cortina | 2015 | ||
Andrews G., Creamer M, Crino R a cura di P. Morosini | Disturbo di panico e agorafobia. Manuale per chi soffre del disturbo. | Centro Scientifico Editore | 2004 | ||
Baldini F. | Homework: un’antologia di prescrizioni terapeutiche. | McGraw Hill | 2004 | ||
Colom, Vieta | Manuale di psicoeducazione per il disturbo bipolare | Giovanni Fioriti Editore | 2016 | ||
Paul M. Salkovskis, Joan Kirk e David M. Clark Keith Hawton | Manuale di terapia cognitivo-comportamentale. Aspetti teorico-pratici in psichiatria | Giovanni Fioriti | 2016 | ||
Ruggiero, G.M. e Sarracino, D. | Manuale di terapia razionale emotiva comportamentale | Raffaello Cortina Editore | 2014 | ||
Siegel | Qui e ora. Strategie quotidiane di mindfulness. | Centro Studi Erickson | 2012 | ||
Semerari | Storia, teorie e tecniche della psicoterapia cognitiva | Laterza | 2000 | ||
Leveni D. e Michielin P. Paicentini | Superare la depressione. Un programma di terapia cognitivo-comportamentale | Eclipsi | 2014 | ||
Turkington, Kingdon,Rathod | Tornare alla vita e alla normalità | Ermes | 2013 | ||
Andrews G. e al. | Trattamento dei disturbi d’ansia | Centro Scientifico Editore | 2003 |