Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.

2° Year  activated in the A.Y. 2019/2020

ModulesCreditsTAFSSD
7
A/B
FIS/07 ,MED/06 ,MED/36 ,MED/50
8
A/B
FIS/07 ,ING-INF/07 ,MED/36 ,MED/50
3
A/B
ING-INF/07 ,MED/36 ,MED/50
7
A/B
FIS/07 ,ING-INF/07 ,MED/36 ,MED/50

3° Year  activated in the A.Y. 2020/2021

ModulesCreditsTAFSSD
10
A/B/C
FIS/07 ,ING-INF/07 ,MED/36 ,MED/50
4
B
MED/42 ,MED/50 ,SECS-P/07
Final exam
7
E
-
activated in the A.Y. 2019/2020
ModulesCreditsTAFSSD
7
A/B
FIS/07 ,MED/06 ,MED/36 ,MED/50
8
A/B
FIS/07 ,ING-INF/07 ,MED/36 ,MED/50
3
A/B
ING-INF/07 ,MED/36 ,MED/50
7
A/B
FIS/07 ,ING-INF/07 ,MED/36 ,MED/50
activated in the A.Y. 2020/2021
ModulesCreditsTAFSSD
10
A/B/C
FIS/07 ,ING-INF/07 ,MED/36 ,MED/50
4
B
MED/42 ,MED/50 ,SECS-P/07
Final exam
7
E
-

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S000395

Credits

8

Coordinator

Daniele Vignola

Language

Italian

The teaching is organized as follows:

TECNICHE DI RADIOLOGIA CONVENZIONALE OSTEOARTICOLARE

Credits

4

Period

Lezioni 2 Semestre TSRM

Academic staff

Daniele Vignola

INTERPRETAZIONE ANATOMICA ATTRAVERSO L'IMAGING

Credits

2

Period

Lezioni 2 Semestre TSRM

Academic staff

Marco Barillari

RADIOLOGIA ODONTOSTOMATOLOGICA

Credits

1

Period

Lezioni 2 Semestre TSRM

Academic staff

Marco Barillari

MALATTIE APPARATO LOCOMOTORE

Credits

1

Period

Lezioni 2 Semestre TSRM

Academic staff

Eugenio Vecchini

Learning outcomes

MODULO INTERPRETAZIONE ANATOMICA ATTRAVERSO L'IMAGING Obiettivi formativi: Fornire la base per la comprensione dell’Anatomia umana visualizzata attraverso immagini di Anatomia radiologica con varie tecniche di imaging.

MODULO MALATTIE APPARATO LOCOMOTORE MODULO RADIOLOGIA ODONTOSTOMATOLOGICA Obiettivi formativi: Il corso si propone di fornire allo Studente le conoscenze per: un corretto acquisto, detenzione, manutenzione ed impiego delle apparecchiature radiologiche, comprese l’elaborazione e la memorizzazione di dati; la corretta individuazione, la metodica radiologica più idonea per la diagnosi ed il follow-up delle affezioni del distretto odonto-maxillo-faciale la corretta e chiara compilazione della prescrizione; la corretta esecuzione delle indagini radiologiche; la corretta interpretazione, nell’ambito delle competenze dell’odontoiatra, delle varie indagini di diagnostica per immagini.

MODULO TECNICHE DI RADIOLOGIA CONVENZIONALE OSTEOARTICOLARE 4 Obiettivi formativi: Il corso si propone di erudire lo studente sulle principali tecniche radiologiche impiegate per lo studio dell’apparato osteo-articolare e di fornire le conoscenze necessarie nell’adottare i protocolli d’esame appropriati ai quesiti clinici posti. Inoltre si propone di educarlo alla riflessione sul suo operato in modo da ottenere un risultato finale ottimale.

Program

The course aims to introduce the student to the main radiological techniques used for the study of the osteo-articular apparatus and to provide the necessary knowledge in adopting the appropriate examination protocols to the clinical questions posed.
It also proposes to educate it to reflect on its work in order to obtain an optimal final result.

Bibliography

Reference texts
Author Title Publishing house Year ISBN Notes
Mancini-Morlacchi Clinica Ortopedica. ed. Piccin, Padova  
Bartolozzi P. Malattie dell'apparato locomotore Cortina editore, Verona 2004

Examination Methods

The exam consists of a written test with some open questions and some closed questions taken from the classroom lectures.

Students with disabilities or specific learning disorders (SLD), who intend to request the adaptation of the exam, must follow the instructions given HERE