Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year activated in the A.Y. 2017/2018
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
3° Year activated in the A.Y. 2018/2019
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Morphological and functional fundamentals of life (2016/2017)
Teaching code
4S000039
Credits
6
Coordinator
Language
Italian
Also offered in courses:
- Foundations of anatomy, physiology and pathology of living organisms - ANATOMIA UMANA of the course Bachelor's degree in Psychiatric Rehabilitation Techniques
- Biomedical sciences and action of risk factors - ANATOMIA of the course Bachelor's degree in Environmental and Workplace Accident Prevention Techniques (interuniversity)
The teaching is organized as follows:
ISTOLOGIA
Credits
2
Period
Not yet assigned
Academic staff
Not yet assigned
Learning outcomes
z
Bibliography
Author | Title | Publishing house | Year | ISBN | Notes |
---|---|---|---|---|---|
Seeley | Anatomia e cenni di Anatomia Microscopica Istologia Fisiologia (Edizione 3) | Idelson-Gnocchi srl Sorbona, Napoli | 2014 | ||
Adamo S, Carinci M, Molinaro P, Siracusa GS, Stefanini M, Ziparo E | Istologia di V. Monesi (Edizione 5) | Piccin, Padova | 2002 | ||
Anthony L. Mescher | Junqueira Istologia Testo e Atlante, VI Edizione Italiana a cura di Ubaldo Armato, Anna Chiarini, Ilaria Pierpaola Dal Prà, Raffaella Pacchiana. (Edizione 6) | PICCIN | 2012 | 978-88299-2166-9 |
Examination Methods
L'esame è scritto e prevede l'utilizzo di quesiti a risposta multipla ( 5 risposte per ogni quesito di cui una soltanto risulta corretta). I quesiti sono 20 per ogni insegnamento ripartiti per argomento.
Ad ogni quesito corretto viene assegnato un punto e non sussistono penalità in caso di risposta sbagliata. Il raggiungimento della metà da la sufficienza. In caso di dubbio o incertezza nella preparazione del candidato o di risposte non congruenti su quesiti riguardati uno stesso argomento il docente più convocare lo studente e verificare la sua preparazione oralmente.