Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
2° Year activated in the A.Y. 2018/2019
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
3° Year activated in the A.Y. 2019/2020
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
4° Year activated in the A.Y. 2020/2021
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
English laboratory 4th year
5° Year activated in the A.Y. 2021/2022
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
English laboratory 5th year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
English laboratory 4th year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
English laboratory 5th year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Child Psychiatry and Clinical Psychology - PSICOLOGIA CLINICA (2020/2021)
Teaching code
4S006163
Teacher
Credits
4
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
M-PSI/08 - CLINICAL PSYCHOLOGY
Period
Sem. 2B dal Apr 12, 2021 al May 15, 2021.
Learning outcomes
.
Program
.
Author | Title | Publishing house | Year | ISBN | Notes |
---|---|---|---|---|---|
Marie Rose Moro | Bambini di qui venuti da altrove. Saggio di transcultura | Franco Angeli | 2013 | testo di studio per studenti non frequentanti a scelta tra questo e l'altro libro di M. Roso Moro | |
John Bowlby | Costruzione e rottura dei legami affettivi | Raffello Cortina Editore | 1982 | lettura consigliata per gli studenti non frequentanti | |
Giuseppe Nicolodi | Il disagio educativo al nido e alla scuola d’infanzia | Franco Angeli | 2018 | testo di studio per studenti frequentanti e non frequentanti | |
P. Arcudi, S. Cavalloro - Federazione Italiana Scuole Materne di Trento | Il progetto educativo personalizzato. Strumento di supporto alla progettazione inclusiva | Valore Italiano | 2021 | Testo di studio per gli studenti non frequentanti. Attualmente solo scaricabile on line. In cartaceo dalla III settimana di maggio 2021 | |
Massimo Ammaniti Vittorio Gallese | La nascita della intersoggettività | Raffello Cortina Editore | 2014 | lettura consigliata agli studenti non frequentanti | |
Kuno Beller | Le tavole di sviluppo | edizioni Junior | 2011 | lettura consigliata agli studenti non frequentanti | |
Massimo Ammaniti ( a cura di) | Manuale di psicopatologia dell'infanzia | Raffello Cortina Editore | 2001 | testo di studio per studenti non frequentanti | |
M.R.Moro | Maternità in esilio. Bambini e migrazioni | Raffello Cortina Editore | 2015 | Testo di studio obbligatorio per gli studenti frequentanti. Per i non frequentati è a scelta tra questo e l'altro libro di M.R.Moro | |
Massimo Ammaniti ( a cura di) | Psicopatologia dello sviluppo. Modelli teorici e percorsi a rischio | Raffaello Cortina Editore | 2012 | testo di studio per studenti frequentanti |
Examination Methods
.