Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Type D and Type F activities
This information is intended exclusively for students already enrolled in this course.If you are a new student interested in enrolling, you can find information about the course of study on the course page:
Laurea in Economia e commercio - Enrollment from 2025/2026Oltre che in insegnamenti previsti nei piani didattici di altri corsi di studio e in certificazioni linguistiche o informatiche secondo quanto specificato nei regolamenti di ciascun corso, tali attività possono consistere anche in iniziative extracurriculari di contenuto vario, quali ad esempio la partecipazione a un seminario o a un ciclo di seminari, la frequenza di laboratori didattici, lo svolgimento di project work, stage aggiuntivo, eccetera.
Come per ogni altra attività a scelta, è necessario che anche queste non costituiscano un duplicato di conoscenze e competenze già acquisite dallo studente.
Quelle elencate in questa pagina sono le iniziative extracurriculari che sono state approvate dal Consiglio della Scuola di Economia e Management e quindi consentono a chi vi partecipa l'acquisizione dei CFU specificati, alle condizioni riportate nelle pagine di dettaglio di ciascuna iniziativa.
Si ricorda in proposito che:
- tutte queste iniziative richiedono, per l'acquisizione dei relativi CFU, il superamento di una prova di verifica delle competenze acquisite, secondo le indicazioni contenute nella sezione "Modalità d'esame" della singola attività;
- lo studente è tenuto a inserire nel proprio piano degli studi l'attività prescelta e a iscriversi all'appello appositamente creato per la verbalizzazione, la cui data viene stabilita dal docente di riferimento e pubblicata nella sezione "Modalità d'esame" della singola attività.
COMPETENZE TRASVERSALI
Scopri i percorsi formativi promossi dal Teaching and learning centre dell'Ateneo, destinati agli studenti iscritti ai corsi di laurea, volti alla promozione delle competenze trasversali: https://talc.univr.it/it/competenze-trasversali
ATTENZIONE: Per essere ammessi a sostenere una qualsiasi attività didattica, inlcuse quelle a scelta, è necessario essere iscritti all'anno di corso in cui essa viene offerta. Si raccomanda, pertanto, ai laureandi delle sessioni di dicembre e aprile di NON svolgere attività extracurriculari del nuovo anno accademico, cui loro non risultano iscritti, essendo tali sessioni di laurea con validità riferita all'anno accademico precedente. Quindi, per attività svolte in un anno accademico cui non si è iscritti, non si potrà dar luogo a riconoscimento di CFU.
| years | Modules | TAF | Teacher |
|---|---|---|---|
| 1° 2° | Marketing plan | D |
Virginia Vannucci
(Coordinator)
|
| years | Modules | TAF | Teacher |
|---|---|---|---|
| 1° 2° | Internationalization and Sustainability. Friends or Enemies? | D |
Angelo Zago
(Coordinator)
|
| 1° 2° | Internationalization and Sustainability. Friends or Enemies? | D |
Angelo Zago
(Coordinator)
|
| 1° 2° | Internationalization and Sustainability. Friends or Enemies? | D |
Angelo Zago
(Coordinator)
|
| 1° 2° | Data Science Laboratory with SAP | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
| 1° 2° | Programming in Matlab | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
| 1° 2° | Programming in SAS | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
| years | Modules | TAF | Teacher |
|---|---|---|---|
| 1° 2° | What paradigms beyond the pandemic? Individual vs. Society, Private vs. Public | D |
Federico Brunetti
(Coordinator)
|
| years | Modules | TAF | Teacher |
|---|---|---|---|
| 1° 2° | Economics, financial statement and control of Italian healthcare and social care organizations | D |
Paolo Roffia
(Coordinator)
|
| years | Modules | TAF | Teacher |
|---|---|---|---|
| 1° 2° | AN INTRODUCTION TO LATEX TYPESETTING SYSTEM | D |
Alberto Peretti
(Coordinator)
|
| years | Modules | TAF | Teacher |
|---|---|---|---|
| 1° 2° | English for Business and Economics - Bachelor's Degrees | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
| 1° 2° | Data Analysis Laboratory with R (Verona) | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
| 1° 2° | Data Visualization Laboratory | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
| 1° 2° | Python Laboratory | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
| 1° 2° | Advanced Excel Laboratory (Verona) | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
| 1° 2° | Excel Laboratory (Verona) | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
| 1° 2° | Samsung Innovation Camp | D |
Marco Minozzo
(Coordinator)
|
AN INTRODUCTION TO LATEX TYPESETTING SYSTEM (2021/2022)
Teaching code
4S010381
Academic staff
Coordinator
Credits
1
Also offered in courses:
- AN INTRODUCTION TO LATEX TYPESETTING SYSTEM of the course Bachelors' degree in Business Administration and Management
- AN INTRODUCTION TO LATEX TYPESETTING SYSTEM of the course Bachelor's degree in Business Administration (Verona)
- AN INTRODUCTION TO LATEX TYPESETTING SYSTEM of the course Bachelor's degree in Business Administration (Vicenza)
- AN INTRODUCTION TO LATEX TYPESETTING SYSTEM of the course Bachelor's degree in Economics and Business (Verona)
- AN INTRODUCTION TO LATEX TYPESETTING SYSTEM of the course Bachelor's degree in Economics and Business (Vicenza)
- AN INTRODUCTION TO LATEX TYPESETTING SYSTEM of the course Bachelor's degree in Economics, Firms and International Markets
- AN INTRODUCTION TO LATEX TYPESETTING SYSTEM of the course Bachelor's degree in Business Innovation and Economics
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
NN - -
Period
secondo semestre (lauree) dal Feb 21, 2022 al Jun 1, 2022.
Learning outcomes
An introductory knowledge of the features of the LaTeX system. The ability to compose a source document and compile it without errors to obtain the final document, something in which this system differs from more traditional word processing systems; the ability to set the simplest formatting and main parameters of a document; the drafting of a more complex document, including the writing of mathematical text.
Program
Setting the main parameters of the document and the simplest formatting; the structuring of a more complex document and its subdivision into sections; note management; cross references; floating objects (tables and figures); writing math text.
Examination Methods
A final test in which participants will be asked, starting from a pdf document, to write a source document that reproduces it as faithfully as possible.
