Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Cultural Anthropology
Sociology and analysis of social dynamics
History of Philosophy
History of Education and Pedagogy
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Lingua straniera - Certificazione CLA livello B1 (completo) + B2 (informatizzato)
2° Year activated in the A.Y. 2012/2013
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Developmental and educational psychology
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Teaching methodology and educational planning
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
3° Year activated in the A.Y. 2013/2014
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Social and Cultural Geography
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Theories and techniques of the primary socialization
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Cultural Anthropology
Sociology and analysis of social dynamics
History of Philosophy
History of Education and Pedagogy
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Lingua straniera - Certificazione CLA livello B1 (completo) + B2 (informatizzato)
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Developmental and educational psychology
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Teaching methodology and educational planning
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Social and Cultural Geography
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Theories and techniques of the primary socialization
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Un insegnamento a scelta tra i seguenti
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Adult Education (2012/2013)
Teaching code
4S00720
Teacher
Coordinator
Credits
6
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
M-PED/01 - PEDAGOGY, THEORIES OF EDUCATION AND SOCIAL EDUCATION
Period
Sem. IIB dal Apr 22, 2013 al Jun 9, 2013.
Learning outcomes
1 to know the complex environment of adult age and become
adults.
2- Learn to discover educational processes that promote
dialog between life’s continuity and discontinuity.
3- Deepen the narration about life's story as a practice of
experience’s tought.
Program
Dialoguing with texts and witness we will answer to these questions:
- Which adults’ images can be represented today?
- What does let or doesn’t let the interaction between
generations?
- Which educational projecting that keep in mind the changes
inside life’s context is necessary (emigrations,
immigrations, new poorness, oldness), in adult age?
Educational Accompaniment processes inside adult age:
We will deepen interaction between:
- Narration, listening, returning, transforming
- Common stories and communities care
Teaching methods:
Inside general aspect lessons will be integrated small groups for exercises and deepening meetings as laboratories. One or more devices for reworking and returning course's experience will be located.
Mandatory books:
1 - Sergio Tramma, Educazione degli adulti, Guerini e
Associati, Milano, 2000.
2 - Rosanna Cima, Pratiche narrative per una pedagogia
dell’invecchiare, Franco Angeli, Milano, 2012.
3 - Edda Melon, Luisa Passerini, Luisa Ricoldone, Luciana
Spina, Vecchie allo specchio. Rappresentazioni nella
realtà sociale, nel cinema e nella letteratura, CIRSDe,
Università degli Studi di Torino, scaricabile
http://www.cirsde.unito.it
A choice between these novels/essays:
- Diana Athill, Da qualche parte verso la fine, BUR, Milano,
2010.
- Marie Cardinal, Le parole per dirlo, Bompiani, 2001.
- Rosanna Cima, Abitare le diversità, Carocci, Roma 2005.
- Catherine Dunne, Il viaggio verso casa, Edizioni Guanda,
Parma 2000.
- Doris Lessing (1983), Il diario di Jane Somers,
Feltrinelli, Milano 1988.
- Thaar Ben Jelloun, Mia madre una bambina, Einaudi, Torino,
2006.
For not attending students:
1 - Sergio Tramma, Educazione degli adulti, Guerini e
Associati, Milano, 2000.
2 - Rosanna Cima, Pratiche narrative per una pedagogia
dell’invecchiare, Franco Angeli, Milano, 2012.
3 - Edda Melon, Luisa Passerini, Luisa Ricoldone, Luciana
Spina, Vecchie allo specchio. Rappresentazioni nella
realtà sociale, nel cinema e nella letteratura, CIRSDe,
Università degli Studi di Torino, downloadable here:
http://www.cirsde.unito.it
4 - Paolo Jedlowski, Storie comuni. La narrazione nella vita
quotidiana, B. Mondadori, Milano 2000.
5 – One of the romans/essays listed above.
Examination Methods
Interview
Erasmus students
may agree with the professor about alternative specific texts.