Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.

1° Year

ModulesCreditsTAFSSD

2° Year  activated in the A.Y. 2013/2014

ModulesCreditsTAFSSD
Prima lingua straniera anno II
9
B
L-LIN/04
9
B
L-LIN/21
Seconda lingua straniera anno II
9
B
L-LIN/04
9
B
L-LIN/21
Un insegnamento a scelta

3° Year  activated in the A.Y. 2014/2015

ModulesCreditsTAFSSD
Prima lingua straniera anno III
9
B
L-LIN/12
9
B
L-LIN/04
9
B
L-LIN/21
9
B
L-LIN/07
Seconda lingua straniera anno III
9
B
L-LIN/12
9
B
L-LIN/04
9
B
L-LIN/21
9
B
L-LIN/07
Un insegnamento a scelta
9
C
IUS/09
Un insegnamento a scelta
Prova finale
6
E
-
ModulesCreditsTAFSSD
activated in the A.Y. 2013/2014
ModulesCreditsTAFSSD
Prima lingua straniera anno II
9
B
L-LIN/04
9
B
L-LIN/21
Seconda lingua straniera anno II
9
B
L-LIN/04
9
B
L-LIN/21
Un insegnamento a scelta
activated in the A.Y. 2014/2015
ModulesCreditsTAFSSD
Prima lingua straniera anno III
9
B
L-LIN/12
9
B
L-LIN/04
9
B
L-LIN/21
9
B
L-LIN/07
Seconda lingua straniera anno III
9
B
L-LIN/12
9
B
L-LIN/04
9
B
L-LIN/21
9
B
L-LIN/07
Un insegnamento a scelta
9
C
IUS/09
Un insegnamento a scelta
Prova finale
6
E
-
Modules Credits TAF SSD
Between the years: 1°- 2°- 3°

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S00741

Credits

6

Language

Italian

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

L-FIL-LET/10 - ITALIAN LITERATURE

Period

I semestre dal Oct 1, 2013 al Jan 11, 2014.

Location

VERONA

Learning outcomes

The main aim of this course is to study the history of the Italian literature referring to a definite historical period, by analysing directly representative authors or literary genres.

Program

Giovanni Boccaccio: genesi, tematiche e lettura del Decameron. Dopo un breve excursus introduttivo sui temi e sui problemi della letteratura italiana delle origini, il corso prenderà in esame l’opera letteraria in poesia e in prosa del Boccaccio, con particolare attenzione all’analisi delle novelle del Decameron.


Bibliography for students who not attended lessons
- LUIGI SURDICH, Boccaccio, Bologna, Il Mulino (Profili di storia letteraria), 2008.
- GIOVANNI BOCCACCIO, Decameron, introduzione, note e repertorio di Cose (e parole) del mondo di Amedeo Quondam, testo critico e nota al testo a cura di Maurizio Fiorilla, Schede introduttive e Notizia bibliografica di Giancarlo Alfano, Milano, BUR Rizzoli, 2013.
- GIUSEPPE CHIECCHI, Giovanni Boccaccio e il romanzo familiare, Venezia, Marsilio, 1994.


Bibliography for students who attended lessons
- LUIGI SURDICH, Boccaccio, Bologna, Il Mulino (Profili di storia letteraria), 2008.
- GIOVANNI BOCCACCIO, Decameron, introduzione, note e repertorio di Cose (e parole) del mondo di Amedeo Quondam, testo critico e nota al testo a cura di Maurizio Fiorilla, Schede introduttive e Notizia bibliografica di Giancarlo Alfano, Milano, BUR Rizzoli, 2013.
- GIUSEPPE CHIECCHI, Giovanni Boccaccio e il romanzo familiare, Venezia, Marsilio, 1994.
- ELISA CURTI - ELISABETTA MENETTI, Giovanni Boccaccio, Milano, Le Monnier, 2013.

Examination Methods

The oral examination evaluates a student’s overall preparation and the direct knowledge and analysis of texts. For students will be a written test.

Students with disabilities or specific learning disorders (SLD), who intend to request the adaptation of the exam, must follow the instructions given HERE