Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
Queste informazioni sono destinate esclusivamente agli studenti e alle studentesse già iscritti a questo corso. Se sei un nuovo studente interessato all'immatricolazione, trovi le informazioni sul percorso di studi alla pagina del corso:
Laurea in Lingue e culture per il turismo e il commercio internazionale - Immatricolazione dal 2025/2026.The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno I
Seconda lingua straniera anno I
Prima letteratura straniera anno I
Seconda letteratura straniera anno I
Information Technology
2° Year activated in the A.Y. 2013/2014
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno II
Seconda lingua straniera anno II
Prima letteratura straniera o materia d'area anno II
Seconda letteratura straniera o materia d'area anno II
Un insegnamento a scelta
Urban, commercial and transportation geography
Un insegnamento a scelta
Un insegnamento a scelta
3° Year activated in the A.Y. 2014/2015
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno III
Seconda lingua straniera anno III
Un insegnamento a scelta
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno I
Seconda lingua straniera anno I
Prima letteratura straniera anno I
Seconda letteratura straniera anno I
Information Technology
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno II
Seconda lingua straniera anno II
Prima letteratura straniera o materia d'area anno II
Seconda letteratura straniera o materia d'area anno II
Un insegnamento a scelta
Urban, commercial and transportation geography
Un insegnamento a scelta
Un insegnamento a scelta
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno III
Seconda lingua straniera anno III
Un insegnamento a scelta
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Anglo-American Language and Literature (2013/2014)
Teaching code
4S00871
Credits
9
Coordinator
Not yet assigned
Language
English
Location
VERONA
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
L-LIN/11 - ANGLO-AMERICAN LANGUAGES AND LITERATURES
The teaching is organized as follows:
Modulo 1
Credits
6
Period
II semestre
Location
VERONA
Academic staff
Roberto Cagliero
Modulo 2
Credits
3
Period
II semestre
Location
VERONA
Academic staff
Roberto Cagliero
Learning outcomes
Module:
-------
Program
* MODULE 1 - 6 credits
The rise of the American short story. Hawthorne, Irving, Melville, Poe
* MODULE 2 - 3 credits
Henry James and the ancestors
------------------------------
*** Erasmus students who do not feel fluent enough to read critical texts in Italian are kindly asked to report to the teacher in order to choose other texts.
------------------------------
Module 1. Bibliography, final version
HAWTHORNE, N. 1) “Wakefield” http://classiclit.about.com/library/bl-etexts/nhawthorne/bl-nhaw-wake.htm
2) “The Custom House” http://www.bartleby.com/83/101.html (opening chapter from the novel “The Scarlet Letter”)
IRVING, W. “Rip Van Winkle” http://www.bartleby.com/195/4.html
MELVILLE, H. 1) “Bartleby, the Scrivener” http://www.gutenberg.org/cache/epub/11231/pg11231.html
2) “The Whiteness of the Whale” http://www.gutenberg.org/files/2701/2701-h/2701-h.htm#link2HCH0042 (chapter 42 from the novel “Moby Dick”)
POE, E.A. “Ligeia” http://eapoe.org/works/tales/ligeiag.htm , “The Cask of Amontillado” http://xroads.virginia.edu/~hyper/poe/cask.html , “The Fall of the House of Usher” http://xroads.virginia.edu/~Hyper/poe/fall.html , “The Tell-Tale Heart” http://xroads.virginia.edu/~hyper/poe/telltale.html
BENOIT, J.A. “Come liberarsi dalle ripetizioni familiari negative”, Roma, Il punto d’Incontro 2010
BLOOM, H. “The Anxiety of Influence”, Oxford, OUP 1997 available at Frinzi Library
CAGLIERO, R. “Racconti del cuore. Lingua e traduzioni di ‘The Tell-Tale Heart’ in Cagliero, R. (a cura di), “Fantastico Poe”. Verona, Ombre Corte 2004, pp. 108-120 available at Frinzi Library
DEL CASTILLO, P. “La psicogenealogia applicata”, Aubagne, Quintessence 2006
DEL CASTILLO, P. “Edgar Alla Poe il poeta maledetto. Il padre disperso e il piccolo angelo (1809-1849)” in http://www.iperstoria.it/joomla/component/content/article/15-saggi/91-poe
HARTNELL-MOTTRAM, E. "Poe and the Gothic of the Normal", GOTHIC STUDIES 2, 2010, pp. 42-52
MAFFI, M. “Introduzione” in “Rip Van Winkle”, Roma, Nova Delphi 2013
NORI, G. “Introduzione” in “Wakefield”, Roma, Portaparole 2013
PEASE, D. “Hawthorne’s Discovery” (chapter on Hawthrone’s “The Custom-House”) and section on “Rip Van Winkle” in “Visionary Compacts”, Madison, UWP 1987, pp. 49-80 and pp. 12-17. Available at Frinzi Library
ROBEY, M.K., "Poe and Prophecy: Degeneration in the Holy Land and the House of Usher", GOTHIC STUDIES 2, 2010, pp. 61-69
SCHUTZENBERGER A.A., “The Ancestor Syndrome”, London, Routledge 1998 (It. Ed. “La sindrome degli antenati”, Roma, Di Renzo 2011)
Module 2. Bibliography, final version
JAMES, H. ”The Jolly Corner” http://www.gutenberg.org/files/1190/1190-h/1190-h.htm
CAGIDEMETRIO, A. “Introduzione” in “L’angolo bello”, Venezia, Marsilio, 2011
Examination Methods
Oral exam for all students.
Module 1 covers the six-credits exam.
Modules 1 and 2 cover the nine-credits exam