Behavioural Sciences and Scientific Methodology (2018/2019)
The teaching is organized as follows:
Period
LEZIONI 1° SEMESTRE 2°-3°-4°-5°-6° ANNO
Period
LEZIONI 1° SEMESTRE 2°-3°-4°-5°-6° ANNO
Period
LEZIONI 1° SEMESTRE 2°-3°-4°-5°-6° ANNO
Period
LEZIONI 1° SEMESTRE 2°-3°-4°-5°-6° ANNO
Period
LEZIONI 1° SEMESTRE 2°-3°-4°-5°-6° ANNO
Learning outcomes
The aim of the course is to deepen the pedagogical and educational meanings and issues, referable to subjects with special educational needs; to introduce to the neurobiological and neurophysiological correlates of human cognitive functions and to the neuropsychological evidence of deficit of cognitive functions following focal brain lesions. The course also offers a path of critical knowledge of the historical development of medicine and medical-biological thought from antiquity to the present, with particular reference to the understanding of the principles that underlie the scientific methodology. It provides the basic theoretical tools of quantitative medicine illustrating techniques of descriptive and inferential statistics, as well as basic concepts of computer science, such as algorithm, code and encoding, programming language, computer architecture.
Bibliography
Reference texts
Author |
Title |
Publishing house |
Year |
ISBN |
Notes |
Daniel WW, Cross CL |
Biostatistica
(Edizione 3)
|
Edises |
2019
|
|
|
Verlato G, Zanolin ME |
Esercizi di Statistica Medica, Informatica ed Epidemiologia
|
Libreria Cortina Editrice, Verona |
2000
|
|
|
Sciuto, Buonanno, Mari |
Introduzione ai sistemi informatici 5/ed
|
McGraw-Hill |
2014
|
9788838668326 |
|
P. Gray |
Psicologia
|
Ed. Zanichelli |
|
|
|
V. Giuffra, G. Fornaciari |
Manuale di storia della medicina
|
Felici ed. s.r.l. |
2011
|
|
|
P. Zampetti |
Storia della Odontoiatria Infantile
|
Martina ed., Bologna |
2007
|
|
|
P. Zampetti |
Storia dell’Odontoiatria
|
Aracne ed. Roma |
2009
|
|
|
L. Borghi |
Umori. Il fattore umano nella storia delle discipline biomediche
|
Società Editrice Universo |
2013
|
|
|
Docente |
Viene distribuito come traccia di studio il testo di tutte le diapositive proiettate nel corso delle lezioni
|
|
|
|
|