Studying at the University of Verona
Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.
Study Plan
The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.
1° Year
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
CI2 Seconda letteratura straniera Anno I
CI6 Seconda lingua straniera Anno I
CI1 Prima letteratura straniera Anno I
CI5 Prima lingua straniera Anno I
2° Year activated in the A.Y. 2009/2010
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
CI3 Prima letteratura straniera o materia d'area Anno II
CI4 Seconda letteratura straniera o materia d'area Anno II
CI7 Prima lingua straniera Anno II
CI8 Seconda lingua straniera Anno II
3° Year activated in the A.Y. 2010/2011
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
CI9 Prima lingua straniera Anno III
CI10 Seconda lingua straniera Anno III
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
CI2 Seconda letteratura straniera Anno I
CI6 Seconda lingua straniera Anno I
CI1 Prima letteratura straniera Anno I
CI5 Prima lingua straniera Anno I
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
CI3 Prima letteratura straniera o materia d'area Anno II
CI4 Seconda letteratura straniera o materia d'area Anno II
CI7 Prima lingua straniera Anno II
CI8 Seconda lingua straniera Anno II
Modules | Credits | TAF | SSD |
---|
CI9 Prima lingua straniera Anno III
CI10 Seconda lingua straniera Anno III
Legend | Type of training activity (TTA)
TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.
Hispano-American Language and Literature (2009/2010)
Teaching code
4S00870
Teacher
Credits
9
Language
Italian
Scientific Disciplinary Sector (SSD)
L-LIN/06 - LATIN AMERICAN LANGUAGES AND LITERATURES
Period
II semestre dal Feb 22, 2010 al May 31, 2010.
Location
VERONA
Learning outcomes
The course will use slides with relevant images and translated and discussed texts to introduce the student to the most significant experiences of the literatures and other cultural expressions of the Spanish speaking countries of Latin America. The goal is to explore in depth the relationship between the literary language and other forms of expression; between the national literatures and the large and diverse landscape of cultural geographies.
Program
Il corso si basa su una scelta antologica di prosatori e poeti, seguita da un approfondimento seminariale..
Bibliografia
-AA.VV., 15 racconti e 2 leggende del CentroAmerica, (a cura di Héctoer Febles),Roma, Fahrenheit 451.
-AA.VV., Tra due specchi. 18 racconti fantastici di scrittrici latinoamericane, (a cura di M. C. Graña), Roma, Fahrenheit 451.
-Poeti ispanoamericani del Novecento, a cura di F. Tentori Montalto, Milano, Bompiani, 1987, 2 voll.
-R. Campra, America Latina. L'identità e la maschera, Roma, Meltemi, 2000
Come sussidio bibliografico di riferimento generale gli studenti possono consultare:
-José Miguel Oviedo, Historia de la literatura ispanoamericana, Alianza. (o qualche altra Storia della letteratura: Puccini e Yurkievich, per es.).
-Diccionario enciclopédico de las letras de America Latina, Caracas, Ayacucho-Monte Avila, 1991. Vol. I –II.
Dizionari
-M. Morínigo, Diccionario del español de América.Madrid, Muchnik
Examination Methods
The oral examination will test a general vision of the hispanic-american cultures and literatures of the XXth century and the ability to produce an analysis of the texts covered during the lessons. It will test the ability to read and comment a latinamerican novel.