Studying at the University of Verona

Here you can find information on the organisational aspects of the Programme, lecture timetables, learning activities and useful contact details for your time at the University, from enrolment to graduation.

The Study Plan includes all modules, teaching and learning activities that each student will need to undertake during their time at the University.
Please select your Study Plan based on your enrollment year.

CURRICULUM TIPO:

1° Year 

ModulesCreditsTAFSSD
CI6 Seconda lingua straniera Anno I
9
A
L-LIN/04
9
A
L-LIN/21
CI5 Prima lingua straniera Anno I
9
A
L-LIN/04
9
A
L-LIN/21

2° Year   activated in the A.Y. 2009/2010

ModulesCreditsTAFSSD
CI7 Prima lingua straniera Anno II
9
B
L-LIN/04
9
B
L-LIN/21
CI8 Seconda lingua straniera Anno II
9
B
L-LIN/04
9
B
L-LIN/21

3° Year   activated in the A.Y. 2010/2011

ModulesCreditsTAFSSD
CI9 Prima lingua straniera Anno III
9
B
L-LIN/12
9
B
L-LIN/04
9
B
L-LIN/21
9
B
L-LIN/07
CI10 Seconda lingua straniera Anno III
9
B
L-LIN/12
9
B
L-LIN/04
9
B
L-LIN/21
9
B
L-LIN/07
ModulesCreditsTAFSSD
CI6 Seconda lingua straniera Anno I
9
A
L-LIN/04
9
A
L-LIN/21
CI5 Prima lingua straniera Anno I
9
A
L-LIN/04
9
A
L-LIN/21
activated in the A.Y. 2009/2010
ModulesCreditsTAFSSD
CI7 Prima lingua straniera Anno II
9
B
L-LIN/04
9
B
L-LIN/21
CI8 Seconda lingua straniera Anno II
9
B
L-LIN/04
9
B
L-LIN/21
activated in the A.Y. 2010/2011
ModulesCreditsTAFSSD
CI9 Prima lingua straniera Anno III
9
B
L-LIN/12
9
B
L-LIN/04
9
B
L-LIN/21
9
B
L-LIN/07
CI10 Seconda lingua straniera Anno III
9
B
L-LIN/12
9
B
L-LIN/04
9
B
L-LIN/21
9
B
L-LIN/07

Legend | Type of training activity (TTA)

TAF (Type of Educational Activity) All courses and activities are classified into different types of educational activities, indicated by a letter.




S Placements in companies, public or private institutions and professional associations

Teaching code

4S00841

Credits

9

Language

Italian

Scientific Disciplinary Sector (SSD)

L-LIN/14 - LANGUAGE AND TRANSLATION - GERMAN

Period

II semestre dal Feb 22, 2010 al May 31, 2010.

Location

VERONA

Learning outcomes

The goal of this course is to introduce students to the analysis of the German morphological system.

Program

"Introduzione al sistema morfologico del tedesco"
Il corso introduce i concetti base della morfologia, come morfo, morfema, allomorfo, i vari tipi di affissi, il concetto di produttività e l'analisi strutturale delle parole morfologicamente complesse. Tratterà in dettaglio il sistema morfologico del tedesco, soprattutto per quanto riguarda i vari processi di formazione della parola come la derivazione, il sistema flessivo, la conversione, la composizione e la morfologia non-concatenativa (Ablaut, Umlaut e accorciamenti).
Il corso prevede esercitazioni pratiche di analisi morfologica.

Il programma del corso è uguale per studenti frequentanti e studenti non-frequentanti

Bibliografia

- Alber, Birgit (2004). Einführung in die Morphologie des Deutschen. Editrice UNI Service, Trento. Il libro può essere acquistato nelle librarie "QuiEdit" e "Erasmus"; è comunque anche consultabile in biblioteca.
- Pinker, Steven (1996). Der Sprachinstinkt, München, Kindler; solo il capitolo quinto "Worte, Worte, Worte". Una copia del capitolo è disponibile nella copisteria "Rapida".

I seguenti testi possono essere utili in caso ci siano problemi con la comprensione dei testi tedeschi:
Graffi, Giorgio & Sergio Scalise (2002). Le lingue e il linguaggio. Introduzione alla linguistica. Bologna, Il Mulino, cap. V.

Examination Methods

Final exams throughout the year are oral. Students which attend classes regularly are offered the possibility to take a written final exam immediately after the end of the course.


Linguistic competence required:
level B2, certified either by the CLA (Centro Linguistico di Ateneo) or by any other authorized testing center.

Students with disabilities or specific learning disorders (SLD), who intend to request the adaptation of the exam, must follow the instructions given HERE

Teaching materials e documents