Studiare
In questa sezione è possibile reperire le informazioni riguardanti l'organizzazione pratica del corso, lo svolgimento delle attività didattiche, le opportunità formative e i contatti utili durante tutto il percorso di studi, fino al conseguimento del titolo finale.
Piano Didattico
Queste informazioni sono destinate esclusivamente agli studenti e alle studentesse già iscritti a questo corso.Se sei un nuovo studente interessato all'immatricolazione, trovi le informazioni sul percorso di studi alla pagina del corso:
Laurea in Lingue e culture per il turismo e il commercio internazionale - Immatricolazione dal 2025/2026Il piano didattico è l'elenco degli insegnamenti e delle altre attività formative che devono essere sostenute nel corso della propria carriera universitaria.
Selezionare il piano didattico in base all'anno accademico di iscrizione.
1° Anno
Insegnamenti | Crediti | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno I
Seconda lingua straniera anno I
Prima letteratura straniera anno I
Seconda letteratura straniera anno I
Istituzioni di diritto commerciale
2° Anno Attivato nell'A.A. 2013/2014
Insegnamenti | Crediti | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno II
Seconda lingua straniera anno II
Prima letteratura straniera o materia d'area anno II
Seconda letteratura straniera o materia d'area anno II
Un insegnamento a scelta
Geografia urbana, commerciale e dei trasporti
Un insegnamento a scelta
Un insegnamento a scelta
3° Anno Attivato nell'A.A. 2014/2015
Insegnamenti | Crediti | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno III
Seconda lingua straniera anno III
Un insegnamento a scelta
Insegnamenti | Crediti | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno I
Seconda lingua straniera anno I
Prima letteratura straniera anno I
Seconda letteratura straniera anno I
Istituzioni di diritto commerciale
Insegnamenti | Crediti | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno II
Seconda lingua straniera anno II
Prima letteratura straniera o materia d'area anno II
Seconda letteratura straniera o materia d'area anno II
Un insegnamento a scelta
Geografia urbana, commerciale e dei trasporti
Un insegnamento a scelta
Un insegnamento a scelta
Insegnamenti | Crediti | TAF | SSD |
---|
Prima lingua straniera anno III
Seconda lingua straniera anno III
Un insegnamento a scelta
Insegnamenti | Crediti | TAF | SSD |
---|
Legenda | Tipo Attività Formativa (TAF)
TAF (Tipologia Attività Formativa) Tutti gli insegnamenti e le attività sono classificate in diversi tipi di attività formativa, indicati da una lettera.
Lingua inglese II [CInt] (2013/2014)
Codice insegnamento
4S00850
Docente
Coordinatore
Crediti
9
Lingua di erogazione
Inglese
Settore Scientifico Disciplinare (SSD)
L-LIN/12 - LINGUA E TRADUZIONE - LINGUA INGLESE
Periodo
II semestre dal 24 feb 2014 al 31 mag 2014.
Sede
VERONA
Obiettivi formativi
English II CINT (2013/2014)
Prof. Zanfei - a. a. 2013-2014
Teaching language: English
INGLESE 2 Professor: Anna Zanfei Teaching language: English
EDUCATIONAL OBJECTIVES
This course aims at introducing the student to multimodal analysis and its application to multimodal texts in contemporary English.
Programma
SYLLABUS
From the English II e-learning website material and the book “Multimodal Persuasion and Ideology across media” by Anna Zanfei (or alternatively from the book "Introduction to Multimodal Analysis" by David Machin) the following topics:
Resources for meaning making, modes and media, multimodal composite texts and videos; layout, salience, information value, framing; salience in verbal texts, information value in spoken texts and digital compositions; spoken English and written English, multimodal linguistics, cooperative principle in conversational turns; remediation and meaning making; multimodal analysis of networks of remediation; social actors, social actions and the alignment of the viewer/reader with the author's point of view; multimodal analysis of advertisement and corporate video TV commercials; multimodal analysis of webpages dedicated to tourism and travel, recontexualization of social practices into discourses; recontextualization in promotional texts, legitimation as a multimodal process, systemic functional linguistics and metafunctions; attributive, designative adjectives and intensifiers; textual metafunction: comparison and opposition in travel journalism; modality in promotional journalism; repetition and verbal foregrounding in political public speech and in journalistic interviews; modality in promotional tourism; interpersonal metafunction; supermodernity and its textscapes, linguistic registers, the power of words to trigger visual images: verbal text and its intermodal translation.
From the book “Contemporary Narrative, Textual Production, Multimodality and Multiliteracies" by Fiona J. Doloughan the following topics:
- From Chapter 1: Mode, medium, multimodality, resources for meaning making.
- From Chapter 2: intermodal translation, the power of words in triggering images and their cinematic interpretation: the Introduction to Great Expectations in words and images
- From Chapter 6: foreignization and domestication, places and non-places, and the cultural filter in relation to the industry of travel and tourism.
Modalità d'esame
EXAMS METHOD
Prerequisites: Lingua Inglese 1 (English Language 1); English B2 level.
The exam consists of a written test and a multimodal analysis based on the topics of the syllabus.