Studiare

In questa sezione è possibile reperire le informazioni riguardanti l'organizzazione pratica del corso, lo svolgimento delle attività didattiche, le opportunità formative e i contatti utili durante tutto il percorso di studi, fino al conseguimento del titolo finale.

Il piano didattico è l'elenco degli insegnamenti e delle altre attività formative che devono essere sostenute nel corso della propria carriera universitaria.
Selezionare il piano didattico in base all'anno accademico di iscrizione.

1° Anno

InsegnamentiCreditiTAFSSD

2° Anno  Attivato nell'A.A. 2013/2014

InsegnamentiCreditiTAFSSD
Prima lingua straniera anno II
9
B
L-LIN/21
Seconda lingua straniera anno II
9
B
L-LIN/21
Un insegnamento a scelta

3° Anno  Attivato nell'A.A. 2014/2015

InsegnamentiCreditiTAFSSD
Prima lingua straniera anno III
Seconda lingua straniera anno III
Un insegnamento a scelta
Un insegnamento a scelta
Prova finale
6
E
-
InsegnamentiCreditiTAFSSD
Attivato nell'A.A. 2013/2014
InsegnamentiCreditiTAFSSD
Prima lingua straniera anno II
9
B
L-LIN/21
Seconda lingua straniera anno II
9
B
L-LIN/21
Un insegnamento a scelta
Attivato nell'A.A. 2014/2015
InsegnamentiCreditiTAFSSD
Prima lingua straniera anno III
Seconda lingua straniera anno III
Un insegnamento a scelta
Un insegnamento a scelta
Prova finale
6
E
-
Insegnamenti Crediti TAF SSD
Tra gli anni: 1°- 2°- 3°

Legenda | Tipo Attività Formativa (TAF)

TAF (Tipologia Attività Formativa) Tutti gli insegnamenti e le attività sono classificate in diversi tipi di attività formativa, indicati da una lettera.




S Stage e tirocini presso imprese, enti pubblici o privati, ordini professionali

Codice insegnamento

4S00850

Docente

Anna Zanfei

Coordinatore

Anna Zanfei

Crediti

9

Lingua di erogazione

Inglese en

Settore Scientifico Disciplinare (SSD)

L-LIN/12 - LINGUA E TRADUZIONE - LINGUA INGLESE

Periodo

II semestre dal 24 feb 2014 al 31 mag 2014.

Sede

VERONA

Obiettivi formativi

English II TUR (2013/2014)
Teaching language: English

Educational objectives
This course aims at introducing the student to multimodal analysis and its application to multimodal texts in contemporary English.

Programma

SYLLABUS
From the English II e-learning website material and the book “Multimodal Persuasion and Ideology across media” by Anna Zanfei (or alternatively, from the book "Introduction to Multimodal Analysis" by David Machin) the following topics:

Resources for meaning making, modes and media, multimodal composite texts and videos; layout, salience, information value, framing; salience in verbal texts, information value in spoken texts and digital compositions; spoken English and written English, multimodal linguistics, cooperative principle in conversational turns; remediation and meaning making; multimodal analysis of networks of remediation; social actors, social actions and the alignment of the viewer/reader with the author's point of view; multimodal analysis of advertisement and corporate video TV commercials; multimodal analysis of webpages dedicated to tourism and travel, recontexualization of social practices into discourses; recontextualization in promotional texts, legitimation as a multimodal process, systemic functional linguistics and metafunctions; attributive, designative adjectives and intensifiers; textual metafunction: comparison and opposition in travel journalism; modality in promotional journalism; repetition and verbal foregrounding in political public speech and in journalistic interviews; modality in promotional tourism; interpersonal metafunction; supermodernity and its textscapes, linguistic registers, the power of words to trigger visual images: verbal text and its intermodal translation.

From the book “Contemporary Narrative, Textual Production, Multimodality and Multiliteracies" by Fiona J. Doloughan the following topics:

- From Chapter 1: Mode, medium, multimodality, resources for meaning making.
- From Chapter 2: intermodal translation, the power of words in triggering images and their cinematic interpretation: the Introduction to Great Expectations in words and images
- From Chapter 6: foreignization and domestication, places and non-places, and the cultural filter in relation to the industry of travel and tourism.

Modalità d'esame

EXAMS METHOD

Prerequisites: Lingua Inglese 1 (English Language 1); English B2 level.
The examination consists of a written test and a multimodal analysis based on the topics of the syllabus.

Le/gli studentesse/studenti con disabilità o disturbi specifici di apprendimento (DSA), che intendano richiedere l'adattamento della prova d'esame, devono seguire le indicazioni riportate QUI